Tworząc nową placówkę za nadrzędny cel uważamy stworzenie takiego miejsca, w którym dzieci będą czuły się bezpieczne, akceptowane i rozumiane. Realizacja podstawy programowej MEN powinna opierać się na stosowaniu metod zgodnych z możliwościami dzieci. Tworząc nową placówkę pragniemy poszerzać ofertę edukacyjną o umiejętności i doświadczenie nauczycieli w niej zatrudnionych oraz oczekiwania Rodziców. Chcielibyśmy, aby dzieci miały możliwość w sposób wielozmysłowy poznawać otoczenie. Bogacić swoją wiedzę na temat najbliższego środowiska podczas doświadczeń i zabaw badawczych.
Pragniemy, żeby dzieci nabyły umiejętności związane z radzeniem sobie z emocjami, umiały przewidywać konsekwencje swoich zachowań, a także nauczyły się, na miarę swoich możliwości, radzić sobie w sytuacjach trudnych. Jak już wspomnieliśmy dużą wagę przywiązujemy do wychowania do wartości. Chcielibyśmy, aby dzieci miały świadomość przynależności do rodziny, ojczyzny. Nabyły umiejętności zachowania się w życiu codziennym. Były tolerancyjne, szanowały innych. Za istotne uważamy przygotowanie dzieci do dokonywania przemyślanych wyborów.
Praca z dzieckiem powinna opierać się na odpowiednio dobranym programie wychowania przedszkolnego. Za dominujące w pracy chcielibyśmy uznać metody czynną i aktywizującą. Dziecko w wieku przedszkolnym najszybciej uczy się mając możliwość zdobywania własnych doświadczeń. Podstawową formą aktywności dziecka jest, jak już wspomnieliśmy, zabawa. Za najbardziej, obok zabawy, istotne formy uważam pracę indywidualną i zespołową, zaś dla dzieci starszych także z całą grupą.
Wiemy doskonale, iż Rodzice mogą i powinni być sprzymierzeńcami w procesie wychowawczo – edukacyjnym. To oni wraz ze wszystkimi pracownikami będą tworzyć nowe przedszkole, miejsce bezpieczne i przyjazne dzieciom. Chcielibyśmy, aby współdecydowali o rzeczach ważnych dla nowej placówki, w miarę swoich kompetencji. Uważamy, że Rodzice mają prawo do opiniowania wyboru programu nauczania, organizowania zajęć dodatkowych zgodnych z ich oczekiwaniami, mając na celu poprawę efektywności kształcenia.
Naszym celem jest budowanie atmosfery współpracy, dialogu i zaufania pomiędzy Rodzicami a pracownikami przedszkola. Chcemy wspierać ich w rozwiązywaniu problemów. W miarę możliwości organizować spotkania z nauczycielami, specjalistami mające na celu rozwijanie ich kompetencji wychowawczych.
Pierwsze lata funkcjonowania naszego przedszkola to przede wszystkim tworzenie bazy niezbędnej do realizacji zadań. Początkowo chcielibyśmy się skupić głównie na stworzeniu ciepłych w odbiorze, wyposażonych w zabawki i pomoce dydaktyczne sal zabaw oraz bezpiecznego placu zabaw. Na wypracowaniu cech wyróżniających nowe przedszkole w środowisku wawerskim.
W pierwszym okresie funkcjonowania przedszkola chciemy skupić się na:
Podstawowe kierunki rozwoju przedszkola to: