Wizytówka firmy: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE nr 274
Jesteśmy przedszkolem realizującym treści przyrodniczo-ekologiczne nastawionym na twórczy, aktywny rozwój dziecka. W przedszkolu mamy 125 miejsc.
Przedszkole nr 274 na Warszawskim Służewcu istnieje od 1972 roku w październiku 2017 roku minie 45 lat pracy wychowawczo – dydaktyczno – opiekuńczej Naszego Przedszkola. Jesteśmy placówką publiczną. Organem prowadzącym przedszkole jest Miasto Stołeczne Warszawa. Organem pełniącym funkcję wykonawczą Wydział Oświaty i Wychowania Dzielnicy Mokotów. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Kuratorium Oświaty w Warszawie, Aleje Jerozolimskie 32.
Rekrutacja odbywa się na zasadzie ogólnej dostępności w terminie i według harmonogramu ogłaszanego corocznie przez Biuro Edukacji m.st. Warszawy. Praca dydaktyczno-wychowawcza i opiekuńcza prowadzona jest zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego oraz programami wychowania przedszkolnego rozszerzającymi treści.
Dzieci mają możliwość codziennego korzystania z ogrodu przedszkolnego, odpowiednio urządzonego zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi. Przedszkole organizuje dzieciom różnego rodzaju koncerty muzyczne, spotkania z twórcami literatury dla dzieci, twórcami ludowymi, spotkania ekologiczno-przyrodnicze, spotkania teatralne, uroczystości okazjonalne opłacane ze składek Rady Rodziców. Dzieciom zapewnia się możliwość udziału w zajęciach dodatkowych zgodnych z oczekiwaniami rodziców.
Przedszkole zapewnia dzieciom opiekę, dba o ich bezpieczeństwo, psychiczne i fizyczne. Wspomaga wszechstronny rozwój dziecka odpowiednio do jego indywidualnych potrzeb i możliwości, umożliwia rozwój talentów i zainteresowań. Dziecko zdobywa wiedzę i umiejętności poprzez aktywne poszukiwania i odkrywanie otaczającej je rzeczywistości. Propagujemy treści przyrodniczo-ekologiczne jesteśmy przedszkolem nastawionym na twórczy rozwój dziecka.
Przedszkole nr 274 w Warszawie zatrudnia kadrę pedagogiczną mającą pełne kwalifikacje pedagogiczne, a także kwalifikacje specjalistyczne: zatrudniamy specjalistów w zakresie terapii logopedycznej, psychologicznej, terapeutę integracji sensorycznej, instruktora gimnastyki korekcyjnej. Przedszkole przygotowuje dzieci do podjęcia nauki, rozwija ich kompetencje poznawcze.
Nauczycielki znają potrzeby i zainteresowania dzieci oraz posiadają umiejętność atrakcyjnego prowadzenia zajęć. Tworzą ciekawe i bogate oferty zabaw i zadań, są dobrze przygotowane merytorycznie i metodycznie. W swojej pracy poszukują innowacyjnych rozwiązań, pracują z pasją ciągle doskonaląc swoje umiejętności. Doskonaląc warsztat pracy nauczycielki współpracują ze sobą na co dzień, prowadzą zajęcia koleżeńskie, dzielą się wiedzą i doświadczeniem w ramach WDN-u. Wszyscy pracownicy naszej placówki współdziałają ze sobą. Tworzą przyjazną atmosferę, dzięki której dzieci czują się akceptowane i bezpieczne. Dyrektor motywuje pracowników do pracy na wysokim poziomie.
Sprawność organizacyjna oparta jest na statucie oraz systemie czytelnych regulaminów i procedur. Pomieszczenia przedszkolne, wyposażenie przedszkola, w tym pomoce dydaktyczne, pozwalają na realizację przyjętych programów oraz koncepcji pracy przedszkola. Meble i kąciki zainteresowań oraz atrakcyjne zabawki zachęcają do swobodnej zabawy i twórczej aktywności. Teren przedszkolny sprzyja zabawom na powietrzu, oraz prowadzeniu obserwacji przyrodniczych.
Jesteśmy przedszkolem nastawionym na twórczy, rozwój dziecka:
- traktujemy każde dziecko indywidualnie i podmiotowo;
- pomagamy dzieciom w pozytywnym postrzeganiu siebie i rozumieniu swoich uczuć;
- rozbudzamy zainteresowania otaczającym światem przyrodniczym, kulturowym i społecznym;
- stwarzamy naszym wychowankom warunki do wszechstronnego rozwoju na miarę ich potrzeb i możliwości;
- kreujemy postawy aktywne, twórcze, wspieramy działania dziecka w różnych dziedzinach aktywności;
- umożliwiamy rodzicom uczestnictwo w codziennym życiu placówki organizując różnorodne formy współpracy.
W organizacji procesu edukacyjnego:
- dbamy o wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną stale doskonalącą swój warsztat pracy;
- stwarzamy warunki organizacyjne, materialne i programowe do rozwijania u dzieci zainteresowań i zaciekawień;
- indywidualizujemy pracę z dziećmi, uwzględniając ich zainteresowania, zdolności i potrzeby, dzięki temu umożliwiamy każdemu dziecku osiągnięcie sukcesu;
- wspieramy rozwój dziecka na bieżąco diagnozując jego osiągnięcia;
- przestrzegamy praw dziecka oraz upowszechniamy wiedzę o tych prawach;
- preferujemy twórcze metody pracy sprzyjające aktywnemu myśleniu i działaniu dziecka, wykorzystujemy elementy koncepcji pedagogicznych m. in. C. Freineta, Labana, pedagogikę zabawy, metodę projektów badawczych;
- przestrzegamy praw dziecka oraz upowszechniamy wiedzę o tych prawach;
- dbamy o wychowanie i zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom.
Do pięciu oddziałów uczęszczają dzieci w wieku 3,4,5,6 lat. W każdej grupie jest 25 dzieci. Grupy mają nazwy kwiatów:
- grupa I – dzieci 4 letnie – stokrotki
- grupa II – dzieci 3 letnie -różyczki
- grupa III – dzieci 4-5 letnie – słoneczniki
- grupa IV – dzieci 5-6 letnie – maczki