Zgoda na pliki cookie

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookie, aby zapewnić wygodę przeglądania i dostarczać informacje. Przed dalszym korzystaniem z naszej witryny zgadzasz się i akceptujesz naszą Politykę plików cookie i prywatność

STARTWydarzeniaAktualnościDodaj firmęKonkursy

Wizytówka firmy: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE nr 26

Kontakt: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE nr 26
ul. Nowowiejska 1/3 00-643 Warszawa
targeo
tel.22 825 15 55
Opis firmy i działalności:

Przedszkole nr 26 jest placówką 2-oddziałową, do której uczęszcza 50 dzieci. Mieści się w budynku mieszkalnym, usytuowanym przy stacji Metro Politechnika. Jego atutem jest duży, jak na warunki przedszkolne, taras i ogród. Jest to miejsce tętniące życiem roześmianych, szczęśliwych dzieci, gdzie niewielka grupa pracowników niezwykle odpowiedzialnych i zaangażowanych, każdego dnia dokłada wszelkich starań, aby wspólnie budować „przedszkole marzeń” dla dzieci i ich rodziców. Stwarza warunki sprzyjające wszechstronnemu rozwojowi i zdobywaniu wiedzy przez dziecko w atmosferze swobodnej zabawy, twórczych zachowań oraz aktywnego działania.

Dążenia wszystkich pracowników przedszkola zmierzają do tego, żeby każde dziecko czuło się bezpieczne, akceptowane i kochane w Przedszkolu. Pomieszczenia w przedszkolu i ogród są bezpieczne. Wyposażone w system monitorowania, wideo domofon, nowoczesne meble, sprzęty, zabawki, pomoce dydaktyczne. Zachęcają dzieci do podejmowania różnorodnej aktywności oraz sprzyjają rozwijaniu zainteresowań.

W przedszkolu funkcjonuje dobrze wyposażona sala do terapii (SI), w której systematycznie prowadzone są zajęcia terapeutyczne dla dzieci wymagających tego rodzaju wsparcia. Udział w zajęciach daje dzieciom szansę na prawidłowy rozwój.

Stosowane w naszym przedszkolu metody i formy pracy są nowoczesne i zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób osiągania sukcesów rozwojowych. Dzieci kończące przedszkole są dobrze przygotowane do życia, silniejsze psychicznie, świadome własnej wartości, potrafiące działać asertywnie. Akceptują siebie i innych oraz potrafią sprostać zadaniom stawianym im przez współczesny świat. Mają szacunek dla uczuć i potrzeb drugiego człowieka, a przede wszystkim potrafią domagać się respektowania własnych praw, nie odmawiając tych samych praw innym.

Produkty, usługi, marki:

W Przedszkolu realizowany jest program wychowania przedszkolnego:

  • „Rozwój - Wychowanie - Edukacja”, Anna Stalmach-Tkacz, Karina Mucha; Nowa Era

Program rozszerza się w zakresie treści oraz sposobu realizacji podstawy programowej o następujące programy:

  • Program wychowania przedszkolnego: „Dziecięca matematyka”, Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska; WSiP
  • Program własny gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej "Wesoła zabawa + prawidłowa postawa", Marek Janas
  • Program własny (adaptacyjny): „Witaj przedszkole” Mirosława Kocik, Janina Stanosz
  • Program „Przyjaciele Zippiego”
  • Program nauczania języka angielskiego w przedszkolu zgodny z Podstawą Programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli i innych form wychowania  przedszkolnego; M. Appel, J.Zarańska, E. Piotrowska
  • Program "Więcej wiem - mniej choruję", Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna

Metody stosowane w przedszkolu:

  • „Kinezjologia edukacyjna P. Dennisona - zajęcia i zabawy z zakresu mowy i myślenia.
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne – zabawy ruchowe uczące świadomości własnego ciała i otaczającej przestrzeni, usprawnianie ruchowe
  • Metody aktywne: gimnastyka rytmiczna A. i M. Kniesów i gimnastyka twórcza K. Orffa, R. Labana, techniki parateatralne – zabawy w teatr.
  • „Burza mózgów” – pobudzanie do aktywnego myślenia i działania.
  • Pedagogika zabawy „Klanza” – zabawy i zajęcia ze wszystkich obszarów edukacji.
  • Metoda Integracji Sensorycznej – wpływa na zmianę zachowania dziecka w sferze motorycznej i emocjonalnej, służy poprawie funkcji językowych i poznawczych, przejawia się lepszą efektywnością uczenia się.
  • Absolwent Przedszkola:
  • jest ciekawy świata, zadaje pytania, poszukuje na nie odpowiedzi
  • lubi działania twórcze, jest aktywny, podejmuje różne samodzielne zadania
  • posiada optymalny do swoich możliwości poziom wiedzy i umiejętności
  • szanuje swoją i cudzą własność
  • nie kłamie
  • jest kulturalny: stosuje formy grzecznościowe, nie używa „brzydkich” słów, itd.
  • szanuje odmienność innych, potrafi współdziałać w grupie, respektuje zasady w niej obowiązujące
  • zdaje sobie sprawę z konsekwencji niewłaściwych zachowań, działań swoich i innych
  • zna swoją wartość, wierzy we własne możliwości,  jest dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych
  • dba o swoje zdrowie i propaguje zdrowy styl życia
  • cechuje się gotowością do działania na rzecz środowiska przyrodniczego i społecznego
  • czuje się Polakiem i Europejczykiem.
Ilość odsłon: 97