Zgoda na pliki cookie

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookie, aby zapewnić wygodę przeglądania i dostarczać informacje. Przed dalszym korzystaniem z naszej witryny zgadzasz się i akceptujesz naszą Politykę plików cookie i prywatność

STARTWydarzeniaAktualnościDodaj firmęKonkursy

Wizytówka firmy: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE nr 14

Kontakt: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE nr 14
ul. Senatorska 24a 00-095 Warszawa
targeo
tel.22 827 02 40
Opis firmy i działalności:

Drogi Rodzicu, jeżeli zależy Ci na prawidłowym rozwoju dziecka to znalazłeś odpowiednie przedszkole. W swojej pracy wykorzystujemy metody: W. Sherborne, P. Dennisona, J. Ayres, M. Frostig, symultaniczno-sekwencyjną metodę nauki czytania, opracowaną przez prof. Cieszyńską, zwaną też metodą sylabową lub metodą krakowską. Jesteśmy otwarci na ideę edukacji włączającej, której wdrażanie polega na stworzeniu warunków dzieciom ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi. Prowadzimy pomoc psychologiczno - pedagogiczną, zajęcia terapeutyczne i rewalidację. W nowym roku szkolnym 2023/24 Przedszkole nr 14 otwiera oddział  dla dzieci z rocznika 2020. Będzie to miejsce, gdzie dzieci będą szczęśliwe i będą mogły prawidłowo się rozwijać. Każdy maluch znajdzie tu miłą atmosferę i zostanie ciepło przywitany.

Jesteśmy jednym z nielicznych przedszkoli w Warszawie, gdzie obiad rozłożony jest na dwie tury. O godzinie 12.00 dzieci zjadają zupę i ,,małe co nie co". O godzinie 14.00 otrzymują II danie. Podział ten został podyktowany bardziej racjonalnym rozłożeniem posiłków w ciągu dnia. Jesteśmy przedszkolem promującym zdrowie, podejmujemy działania na rzecz zdrowia, które sprzyjają dobremu samopoczuciu społeczności przedszkolnej. Dyrektorem przedszkola od 1 lutego 2010 roku jest mgr Barbara Czekańska nauczyciel dyplomowany z wykształcenia pedagog specjalny, dodatkowo studia podyplomowe z zakresu Edukacji Początkowej i Reedukacji oraz Metodyki Nauczania Języków Obcych.

Przedszkole zatrudnia wykwalifikowanych nauczycieli i specjalistów. Wszystkie nauczycielki ukończyły studia wyższe i posiadają kwalifikacje do pracy z dziećmi. W naszej kadrze mamy specjalistów z zakresu: pedagogiki korekcyjnej i wczesnoszkolnej, 3 terapeutów integracji sensorycznej SI,  pedagoga specjalnego wspierającego dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i nauczyciela języka angielskiego. W przedszkolu pracują także: logopeda i psycholog.

Każda grupa wiekowa w naszym przedszkolu  ma swoja salę, która wyposażona jest w nowoczesne, bardzo funkcjonalne mebelki, w kolorze przyporządkowanym danej grupie. Czas wolny od zajęć dydaktycznych dzieci spędzają na zabawach edukacyjnymi zabawkami, grami i klockami w kącikach zainteresowań. Sale dzieci starszych  wyposażone są w system monitoringu i domofony. Dzięki kamerom nauczycielki mają możliwość obserwować kto odbiera dziecko z przedszkola.

Ze względu na specyfikę programu  autorskiego opracowanego i realizowanego w naszym przedszkolu dużo zajęć odbywa się  w sali gimnastycznej , która została przystosowana i bogato wyposażona w specjalistyczny  sprzęt  do terapii Integracji Sensorycznej /S.I/ . W sali odbywają się również zajęcia umuzykalniające ,  lekcje języka angielskiego, tańców , wszystkie bale , teatrzyki, koncerty muzyki poważnej i uroczystości. Szatnia  dla dzieci podzielona jest na dwie części , z osobnym wejściem dla dzieci młodszych i drugim  dla dzieci starszych. Kolorystyka szafek w szatni dobrana jest  do koloru każdej grupy. Dziecko ma indywidualną półkę na ubranie i buty zaznaczoną własną fotografią. W przedszkolu mamy też pokój do pracy indywidualnej z dziećmi przez poszczególnych terapeutów. Odbywają się tam zajęcia z logopedii oraz spotkania z psychologiem. Pokój wyposażony jest  w ogromne szafy z lustrami, za którymi mieszczą się różnorodne pomoce  dydaktyczne i fachowa literatura z zakresu psycholog i pedagogiki.

Ogród przedszkolny podzielony  jest na dwie części, dla dzieci młodszych i starszych. Podział spowodowany jest  lepszym dostosowaniem sprzętu terenowego dla dzieci. Od jesieni 2004 roku ogród przedszkolny i taras posiada nową, bezpieczną nawierzchnię. Zamiast  asfaltu położona jest  syntetyczna, kolorowa nawierzchnia. Podłoże to zabezpiecza dzieci przed niebezpiecznymi kontuzjami podczas upadku. Na kolorowej nawierzchni zaznaczone są koła, które aktywizują dzieci do zabaw ruchowych. Dużo uroku ogrodowi dodaje pięknie ukwiecona konwaliami górka znajdująca się na terenie dzieci starszych. Na terenie dzieci młodszych usytuowane jest oczko wodne ze strumyczkiem porośnięte kaczeńcami, tatarakiem, liliami i innymi drobnymi kwiatami. Cały ogród wyposażony jest w różnego rodzaju  sprzęt do zabaw: huśtawki, bujawki, drabinki, przeplotnie i piaskownice. Na tarasie pod osłoną pergoli z winorośli dzieci mogą odpocząć przy małych stoliczkach rysując, malując lub oglądając książeczki.
Ogród nasz jest oazą ciszy i zieleni w samym centrum Warszawy.

Zapewniamy dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych,przyjaznych, dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych. Stwarzamy lepsze szanse edukacyjne poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtujemy te wiadomości i umiejętności, które są ważne w przyszłej edukacji szkolnej. Jesteśmy zespołem otwartym na nowe doświadczenia, mamy potrzebę doskonalenia się, potrafimy stworzyć rodzinną i ciepłą atmosferę dla naszych wychowanków. Należymy do placówek, które przyjęły nowe rozwiązania modyfikujące i wzbogacające sposoby pracy z dziećmi. Zapewniamy naszym wychowankom wszechstronny rozwój dostosowując się do indywidualnych potrzeb dziecka.

Produkty, usługi, marki:

Zajęcia dodatkowe:

  • Matplaneta - warsztaty matematyczne
  • Dociekliwy przedszkolak - warsztaty badawcze
  • Teatrzyki
  • Koncerty muzyczne
  • Zabawy z językiem angielskim
  • Zabawy rytmiczno - muzyczne
  • Wielki Mały Człowiek - warsztaty plastyczne
  • Drzewo w mieście - warsztaty przyrodnicze.

Programem wiodącym jest u nas program autorski, który polega na wprowadzeniu trzech metod, których podstawą jest ruch. Są nimi:

  • RUCH ROZWIJAJĄCY - W.Scherborne
  • GIMNASTYKA MÓZGU – P.Dennisona
  • INTEGRACJA SENSORYCZNA – J.Ayres

Obok programu autorskiego realizujemy:

  • Program dydaktyczno-wychowawczy, realizowany od najmłodszej grupy wiekowej jego realizacja zapewnia równoczesne oddziaływanie na różne sfery osobowości małych dzieci.
  • Różnorodność metod i form organizacyjnych prowadzonych zajęć sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dziecka. Dążymy do tego, aby poznawanie i rozumienie siebie oraz świata było dla dziecka fascynującym odkrywaniem nieznanego.
  • Program rozwijający percepcję wzrokową – M.Frostig, który realizowany jest od grupy 3-latków.
  • Jego podstawowym założeniem jest rozwijanie zdolności rozpoznawania i różnicowania bodźców wzrokowych oraz interpretowania ich poprzez wiązanie ich z uprzednim doświadczeniem.
  • Program adaptacyjny , którego podstawowym założeniem jest pomoc dorosłego (rodzica i nauczyciela) w poznaniu nowego otoczenia przez dziecko i w efekcie skrócenie okresu adaptacji.
  • Wspólne zabawy, działania, udział w imprezach ma na celu doprowadzenie do poczucia bezpieczeństwa u dziecka i obniżenie lęku rodziców związanego z koniecznością oddania dziecka pod opiekę personelu placówki.
  • Program prozdrowotny, który zakłada rozbudzenie wrażliwości i ciekawości dziecka poprzez bliski kontakt z przyrodą jak również troskę o zdrowie podopiecznych.
  • Jego realizacji sprzyja udział dzieci w zajęciach ruchowych prowadzonych w ogrodzie przedszkolnym, wycieczki i imprezy o charakterze sportowo-rodzinnym. Ponadto istotną rolę odgrywa tu żywienie, które dostosowane jest do indywidualnych potrzeb dzieci a dzięki modyfikacji podawania posiłków uwzględnione są różnorodne upodobania żywieniowe dzieci, sprzyja to również rozwojowi samoobsługi.
  • Nauka języka angielskiego - w naszym przedszkolu oferujemy wyjątkowe zajęcia językowe prowadzone przez panią Asię. Odbywają się one aż 4 razy w tygodniu po pół godziny– dzięki czemu nasi podopieczni mają zapewniony stały kontakt z angielską mową. Uczymy  m.in. według programu Wattsenglish - metodą naturalnego przyswajania języka. W tym wieku dzieci zapamiętują nowo poznane słowa, powtarzając je głośno i uczą się poprzez ruch, doznania wzrokowe i słuchowe oraz śpiewanie piosenek. Piosenki, historyjki, ćwiczenia, gry i odgrywanie scenek  to unikalna kompozycja pozwalająca na całościowe podejście do nauczania.
  • Nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną Jagody Cieszyńskiej (zwana też metodą krakowską). Nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną autorstwa wybitnej profesor Jagody Cieszyńskiej skierowana jest zarówno do dzieci z trudnościami rozwojowymi, jak i do tych, które rozwijają się prawidłowo. Wczesna nauka czytania u dzieci zdrowych stymuluje prawidłowy rozwój wszystkich funkcji psychicznych, zwłaszcza poznawczych, daje ogromne możliwości formowania ich intelektu oraz kształtowania wyobraźni, która jest niezbędna do kreatywnego myślenia. Metoda ta jest również skutecznym sposobem nabywania umiejętności czytania ze zrozumieniem i efektywnego uczenia się drugiego, obcego języka.
Ilość odsłon: 109