Zgoda na pliki cookie

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookie, aby zapewnić wygodę przeglądania i dostarczać informacje. Przed dalszym korzystaniem z naszej witryny zgadzasz się i akceptujesz naszą Politykę plików cookie i prywatność

STARTWydarzeniaAktualnościDodaj firmęKonkursy

Wizytówka firmy: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE nr 129 Raj na Skarpie

Kontakt: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE nr 129 Raj na Skarpie
ul. Jazdów 10B 00-467 Warszawa
targeo
tel.22 628 28 43
Opis firmy i działalności:

Przedszkole Nr 129 (dawne 112, później 29, a początkowo w 1947r. - Nr 5 RTPD), nazwane przez rodziców i dzieci w 1994 roku Rajem na Skarpie jest zlokalizowane na Jazdowie w samym Centrum Warszawy w dzielnicy Śródmieście. Usytuowane jest na terenie o wysokiej randze historycznej - na Ujazdowie ulokował się gród książąt mazowieckich, tu znajdowała się rezydencja królów i tu mieścił się szpital ujazdowski, pierwszy lazaret przy koszarach Gwardii Pieszej Litewskiej w Zamku Ujazdowskim. Budynek , w którym mieści się przedszkole zaadoptowano z pomieszczeń, które w okresie międzywojennym pełniły funkcję mieszkań dla lekarzy szpitala ujazdowskiego. Otoczenie przedszkola zwiększa jego atrakcyjność ponieważ mimo, że znajduje się w samym centrum stolicy, jest oazą zieleni i spokoju, tak nietypowego dla wielkiego miasta.

Przedszkole ma ugruntowaną wysoką pozycję w rankingu placówek tego typu w kraju z racji stosowanych metod i form pracy z dziećmi. Rodzice ubiegający się o miejsce dla swojego dziecka w naszym przedszkolu uważają, że „jest ono jednym z najlepszych przedszkoli w Warszawie , placówką nieprzypadkową, która stwarza podopiecznym zróżnicowane, dostosowane do indywidualnych możliwości warunki rozwoju”. Jest to również miejsce, gdzie sami rodzice czują się bardzo dobrze.

W pracy wychowawczo - dydaktycznej wykorzystujemy program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” autorstwa M. A. Pleskot, A. Staszewskiej-Mieszek. W programie wychowania przedszkolnego wyodrębniono osiem obszarów, które obejmują wszystkie treści edukacyjne i wychowawcze wynikające z podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” jest zorientowany na dziecko oraz jego aktualną i najbliższą strefę rozwoju, tym samym jest zintegrowany z modelem edukacyjnym "Naturalna nauka języka".

W przedszkolu prowadzimy zajęcia z wykorzystaniem założeń modelu edukacyjnego "Naturalna Nauka Języka", autorstwa Elżbiety Czerwińskiej-Klemke.

O skuteczności naszych działań decyduje zmniejszenie wymiaru pracy z całą grupą na korzyść pracy indywidualnej i zespołowej oraz organizacja miejsc do podejmowania różnych aktywności, w których dzieci mogą samodzielnie i twórczo działać.

Priorytetowym elementem dla nauczyciela jest edukacja poprzez język, w której jest on środkiem komunikacji i instrumentem myślenia. Język ma być narzędziem umożliwiającym dzieciom porozumiewanie się, planowanie, działanie i prezentowanie pracy indywidualnej i zespołowej. To jednak nie wszystko. Dzieci powinny mieć stworzone okazje do zabaw językowych. Dzięki temu wyzwalamy w nich twórczą postawę wobec słowa. Twórcza i aktywna postawa wobec języka wyzwala zarówno chęć czytania jak i tworzenia opowieści, także w postaci książeczek obrazkowych lub obrazkowo-zdaniowych.

W proponowanym modelu pracy z dziećmi edukacja rozumiana jest jako swoista całość nie ograniczona ramami, choćby w postaci tzw. zajęć. Jest to dzień pracy i aktywności dziecka. Dzieci podejmują wielostronne aktywności, łącząc treści z różnych obszarów. Uczą się także poprzez odkrywanie i doświadczanie.

W codziennych działaniach edukacyjnych, nauczyciel realizujący założenia modelu Naturalna nauka języka, staje się obserwatorem, inspiratorem, organizatorem. W procesie edukacyjnym nauczyciel pełni także funkcję doradcy, który udziela wsparcia, subtelnej pomocy, bierze pod uwagę możliwości rozwojowe każdego dziecka w grupie. Jednocześnie zachęca dzieci do współdecydowania o tym, co je dotyczy.

Produkty, usługi, marki:

Wspieramy rozwój dziecka:

  • podążając za jego doświadczeniami edukacyjnymi,
  • uwzględniając jego indywidualne predyspozycje,
  • dostrzegając sposób reagowania na proponowane mu zadania.

Dążymy do tego, by dziecko:

  • posiadało zdolność skupienia uwagi przez określony czas,
  • rozwiązywanie zadań sprawiało mu przyjemność,
  • a porażki znosiło z nadzieją, że będzie lepiej, co m.in. będzie świadczyło o jego odporności emocjonalnej.

Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zespołowe lub indywidualne:

  • zajęcia wprowadzające w wybraną tematykę wszystkie dzieci; podstawowym celem jest zapoznanie dzieci z określonymi obszarami wiedzy; wzbudzenie odpowiednio wysokiego poziomu zainteresowania będzie prowadziło do przetwarzania informacji podczas działań indywidualnych
  • zajęcia doskonalące umiejętności dzieci: prowadzone w zależności od potrzeb i możliwości dzieci; zadania stanowią kontynuację rozpoczętego procesu uczenia się, koncentrują się na przetwarzaniu wiedzy  i jej nabywaniu, doskonaleniu umiejętności dzieci.
  • zajęcia w kącikach zainteresowań, prowadzone w zależności od potrzeb, zaciekawień i możliwości dzieci - realizowane w ciągu dnia obejmują: sytuacje edukacyjne - zajęcia zespołowe lub indywidualne ze wsparciem nauczyciela oraz samodzielną pracę dziecka ze wsparciem nauczyciela - projektowane zadania uwzględniają indywidualny rozwój dziecka).
  • aktywność twórcza dziecka o charakterze plastycznym, dramatycznym, ruchowym, muzycznym
  • zajęcia umuzykalnienia
  • zajęcia języka angielskiego
  • oferujemy logopedyczną i psychologiczną pomoc dla dzieci.

Dbamy o to, aby dzieci po ukończeniu edukacji w naszym przedszkolu, zgodnie z zaleceniami Podstawy programowej wychowania przedszkolnego, osiągnęły następujące umiejętności:

  • wykazywały się aktywnością i sprawnością ruchową;
  • znały różne dyscypliny sportowe;
  • znały znaczenie codziennej gimnastyki i znali ćwiczenia gimnastyczne;
  • miały dobrą orientację w schemacie własnego ciała i przestrzeni;
  • miały dobrą koordynację wzrokowo- słuchowo-ruchową;
  • miały wyrobione nawyki przestrzegania zasad bezpieczeństwa;
  • potrafiły poruszać się na drodze z zachowaniem zasad ruchu drogowego;
  • wiedziały, co oznacza "zdrowy styl życia"
  • znały piramidę zdrowego żywienia i potrafiły zdrowo się odżywiać;
  • miały świadomość odpowiedzialności za stan swojego zdrowia;
  • dbały o higienę osobistą oraz estetykę i czystość swojego otoczenia.
  • informowały o swoich potrzebach;
  • rozpoznawały i szanowały potrzeby innych;
  • nazywały uczucia, wyrażały je w formie werbalnej i niewerbalnej;
  • radziły sobie w sytuacjach trudnych ;
  • świadomie podejmowały działania wywołujące reakcje akceptowane społecznie;
  • potrafiły dokonywać wyborów i odpowiadać za skutki podjętych działań;
  • były świadome własnej roli społecznej, więzi rodzinnej oraz tradycji.
  • znały i rozumiały swoje prawa i prawa innych;
  • przestrzegały obowiązujących reguł i zasad współżycia w grupie;
  • szanowały wspólne dobro;
  • stosowały formy grzecznościowe w codziennych sytuacjach;
  • samodzielnie nawiązywały kontakty z rówieśnikami;
  • współdziałały w grupie rówieśniczej;
  • potrafiły dokonać autoprezentacji;
  • chętnie i aktywnie uczestniczyły w zabawach i działaniach rozwijających zdolności artystyczne, twórcze i badawcze;
  • rozwiązywały sytuacje konfliktowe drogą dyskusji i negocjacji;
  • dostrzegały i szanowali wartości uznawane społecznie - prawda, dobro, piękno;
  • jasno wyrażały swoje poglądy;
  • były asertywne.
  • znały nazwę i symbole narodowe swojego kraju i krajów będących w UE;
  • posiadały wiedzę z zakresu historii i dnia dzisiejszego swojego miasta, kultury, sztuki, tradycji ludowej swojego regionu i kraju;
  • były wrażliwe na piękno i bogactwo otaczającego świata;
  • rozpoznawały i nazywały ekosystemy, rośliny, zwierzęta, zjawiska atmosferyczne;
  • dostrzegały i rozumiały współzależności - równowaga biologiczna;
  • samodzielnie obserwowały, badały i eksperymentowały w zakresie przyrody ożywionej i nieożywionej - jasno precyzowały swoje doświadczenia;
  • znały zagadnienia ekologiczne związane z ochroną przyrody, świadomie podejmowały działania na rzecz środowiska i jego ochrony;
  • potrafiły porozumiewać się w języku polskim i angielskim;
  • posiadały bogaty zasób słownictwa, przekazywały swoje doświadczenia, wrażenia, potrzeby w sposób komunikatywny;
  • poprawnie i komunikatywnie wypowiadały się w różnych sytuacjach z zachowaniem poprawności gramatycznej i ortofonicznej: wyrażały życzenia, pytania, własne sądy i oceny;
  • dokonywały analizy i syntezy, porównywały, klasyfikowały na materiale obrazkowym, werbalnym i abstrakcyjnym;
  • posiadały zdolność rozumowania dedukcyjnego i indukcyjnego w obszarze dostrzegania i rozwiązywania problemów;
  • dokonywały operacji analizy i syntezy słuchowo-wzrokowej sylab, liczyły w zakresie własnych możliwości, wyznaczały wyniki dodawania i odejmowania na konkretach i w pamięci;
  • klasyfikowały przedmioty, figury geometryczne, kształty i znaki według określonych cech;
  • określały i porównywały cechy jakościowe i ilościowe, formułowały wnioski, dostrzegały regularności czasowe, jakościowe i ilościowe;
  • prawidłowo posługiwały się narzędziami pisarskimi i plastycznymi, kreśliły w miarę płynne i ciągłe kształty na płaszczyźnie i w przestrzeni;
  • odwzorowywały i odtwarzały kształty, formy abstrakcyjne zgodnie z kierunkiem ruchu;
  • wykorzystywały zdobytą wiedzę do dalszego rozwoju, były kreatywne i twórcze;
  • chętnie podejmowały nowe zadania i doprowadzały je do końca.
Ilość odsłon: 113