Zgoda na pliki cookie

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookie, aby zapewnić wygodę przeglądania i dostarczać informacje. Przed dalszym korzystaniem z naszej witryny zgadzasz się i akceptujesz naszą Politykę plików cookie i prywatność

STARTWydarzeniaAktualnościDodaj firmęKonkursy

Wizytówka firmy: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE INTEGRACYJNE nr 6

Kontakt: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE INTEGRACYJNE nr 6
ul. Śniegockiej Cecylii 4/6 00-430 Warszawa
targeo
tel.22 628 27 29
Opis firmy i działalności:

Przedszkole znajduje się na Powiślu, w otoczeniu zieleni, w cichej okolicy. W parterowym budynku znajdują się 3 sale grupowe i duża sala do zajęć ruchowych i uroczystych spotkań z rodzicami. Sale posiadają estetyczny, harmonizujący z porą roku wystrój, drewniane wyposażenie oraz naturalne zabawki. W każdej z 3 grup jest 20 dzieci w wieku od 3 do 6 lat, w tym 5 dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Dziecko pozostaje w tej samej grupie przez cały okres przedszkolny.

Co roku, z każdej grupy, kilkoro najstarszych dzieci przechodzi do szkoły, zwalniając miejsca dla nowych przedszkolaków. W grupie pracują 2 nauczycieli i pedagog specjalny. Zatrudniony jest także psycholog, logopeda, terapeuta integracji sensorycznej, eurytmistka oraz nauczyciel do pracy w drewnie i do języka angielskiego. Tworzymy warunki do harmonijnego rozwoju ciała, uczuć, myślenia, woli i umiejętności społecznych. Poprzez swobodną zabawę i aktywność własną dziecka rozwijamy jego fantazję i wyobraźnię.

Pracę z dziećmi wiążemy z rocznym rytmem zmian w przyrodzie i świętami. Wychowujemy i uczymy poprzez wzór dorosłego, przykład i rytm dnia. Umiejętności społeczne rozwijamy stwarzając warunki do podejmowania przez dzieci wielu samodzielnych działań z rówieśnikami. Z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych realizujemy indywidualne programy terapeutyczne, opracowane przez zespół specjalistów. Współpracujemy z Rodzicami na wielu obszarach, wspierając wychowanie i organizując edukację dzieci.

Przedszkole powstało w 1991 r. Pierwszym dyrektorem była Danuta Łukaszewska-Pisarska. W 1997 roku funkcję tę objęła Katarzyna Szczepkowska-Szczęśniak, która przekształciła placówkę w przedszkole integracyjne. Od początku działało ono na bazie programu autorskiego, opartego na pedagogice waldorfskiej.

W przedszkolu działały, i tak jest nadal, 3 oddziały różnowiekowe. W każdej grupie przebywają razem dzieci 3,4,5 letnie i starsze, w tym także dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W 2011 dzięki współpracy dyrektor Aleksandra Góreckiej i studentów wydziału Architektury Zieleni powstał projekt nowego,  unikalnego wyposażenia ogrodu, które wspiera rozwój sensoryczny dziecka.

W 2012 projekt został zrealizowany ze srodków Miasta st. Warszawy. Przy Przedszkolu działa Stowarzyszenie Inicjatyw Pedagogiczno-Psychologicznych "SALUTARIS" wspierające swoim działaniem Przedszkole.

Produkty, usługi, marki:

Przedszkole realizuje programy unijne:

  • "Dobre praktyki-Dobrzy nauczyciele - skuteczna szkoła" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w latach 2011 - 2013 we współpracy z APS;
  • "Wesołe Przedszkole"
  • "Wsparcie na starcie"

Podstawowe założenia programu:

  • Każde dziecko ma prawo do indywidualnego rozwoju. Celem naszych działań pedagogicznych jest rozbudzanie twórczej aktywności oraz wspieranie dziecka w rozwoju emocjonalnym i społecznym.
  • Aby dziecko odkryło i wykorzystało w pełni swój potencjał niezbędna jest stała współpraca oraz komunikacja pomiędzy rodzicami i nauczycielami.
  • Zarówno przykład i wzór dorosłego, jak i otoczenie materialne oraz sposób organizowania przestrzeni odgrywają ważną rolę w procesie wychowania i uczenia się.
  • Poczucie bezpieczeństwa, będące podstawą do prawidłowego rozwoju fizycznego, emocjonalnego i intelektualnego, dziecko zyskuje poprzez kontakt z odpowiedzialnym dorosłym wyznaczającym jasne granice i zasady postępowania.
  • Życie przedszkola zgodne z rytmem pór roku pozwala dziecku dostrzec i zrozumieć otaczający świat, jego przyrodę, kulturę i tradycję.
  • Swobodna zabawa, w której rozkwita fantazja i wyobraźnia dziecięca jest jednocześnie formą twórczego działania i uczenia się.
Ilość odsłon: 86