Zgoda na pliki cookie

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookie, aby zapewnić wygodę przeglądania i dostarczać informacje. Przed dalszym korzystaniem z naszej witryny zgadzasz się i akceptujesz naszą Politykę plików cookie i prywatność

STARTWydarzeniaAktualnościDodaj firmęKonkursy

Wizytówka firmy: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE INTEGRACYJNE nr 247

Kontakt: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE INTEGRACYJNE nr 247
ul. Bieniewicka 32 01-632 Warszawa
targeo
tel.22 832 84 08
Opis firmy i działalności:

Przedszkole Integracyjne nr 247 ma swoje początki w założonym w 1987 roku przedszkolu rodzicielskim. Z inicjatywy jednej z mam, psycholożki Moniki Rościszewskiej-Woźniak, grupa dziesięciorga rodziców zajmowała się na zmianę dwunastką swoich dzieci. Od poniedziałku do piątku dzieci pod opieką dwójki rodziców spędzały wspólnie dzień na zabawie, nauce, wspólnych zakupach i przygotowywaniu posiłków. Zarówno matki jak i ojcowie byli zaangażowani w proces wychowawczy i opiekuńczy. W każdy wtorek rodzice spotykali się na zebraniach – dyskutowali o dzieciach, planowali, rozwiązywali problemy, uczyli się siebie nawzajem.

Kiedy okazało się, że muszą poszukać nowej siedziby, Monika Rościszewska-Woźniak poszła do Urzędu Miasta Warszawy z prośbą o pomoc. I wtedy dostali propozycję założenia państwowego, trzy-oddziałowego przedszkola, już nie dla 12, a dla 30 dzieci. Rozpoczął się szybki nabór – zarówno dzieci, jak i nauczycieli. Wszyscy wspólnie przygotowywali sale dla dzieci, malowali ściany, dostosowywali meble. A ponieważ działo się to wszystko w roku 1990, tuż po zjednoczeniu Niemiec, otrzymaliśmy nawet meble i materace od armii amerykańskiej, która likwidowała swoje bazy w Niemczech. 1.12.1990 r.

Przedszkole Integracyjne nr 247 rozpoczęło działanie przy ul. Wyspiańskiego 6/8. Ponieważ lokal był ciasny, niedostosowany do pracy z dziećmi, zabiegaliśmy o wybudowanie nowego budynku przedszkola. Po 10 latach udało się i w 2002 roku Przedszkole Integracyjne nr 247 dostało nową siedzibę – rozległy, nowoczesny budynek wybudowany na skarpie przy parku Kaskada.

Projekt budynku to efekt dialogu nauczycieli i rodziców z architektami. Wynikał z potrzeb przez nim zgłaszanych. Został przygotowany dla 4 grup dzieci. Zaplanowano sale z wyjściem do małych ogródków oraz dużą, wspólną dla wszystkich grup jadalnię, w której można było także organizować uroczystości i inne spotkania dzieci, rodziców i nauczycieli.

Teraz mamy pięć grup integracyjnych, mieszanych wiekowo. Tradycją przedszkola pozostała troska o to, aby było to miejsce dobre i przyjazne dla dzieci, a bliska współpraca z rodzicami pozostała dla nas bardzo ważna. Koncepcja pracy przedszkola opiera się na autorskim programie Moniki Rościszewskiej-Woźniak. W naszym przedszkolu jest pięć grup różnowiekowych. Wszystkie mają charakter integracyjny. Każda grupa liczy 20 dzieci, z których pięcioro posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

W grupie pracuje dwóch nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz osoba na stanowisku pomoc nauczyciela. Dodatkowo zatrudniony jest na 4 godziny dziennie pedagog wspierający ze względu na potrzeby dzieci z niepełnosprawnością. W przedszkolu pracują specjaliści: psycholog, logopeda, fizjoterapeuta, terapeuta SI, muzykoterapeuta oraz terapeuta pedagogiczny. Dzieci o potrzebie kształcenia specjalnego objęte są indywidualną opieką specjalistów.

Staramy się, aby dodatkowe zajęcia grupowe, takie jak muzyka, gimnastyka, angielski, były prowadzone w sposób pozwalający na pełen udział dzieci z niepełnosprawnością. Prowadzimy także, w miarę potrzeb i możliwości, zajęcia terapeutyczne w małych grupkach (np. TUS-y, zajęcia edukacyjne „kolorowa zerówka”).

Pozostajemy w ścisłym kontakcie z rodzicami dzieci. Podczas zebrań grupowych staramy się tworzyć atmosferę dialogu. Z rodzicami dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego rozmawiamy indywidualnie, omawiając potrzeby i sukcesy rozwojowe ich dzieci. Chcemy uważnie słuchać rodziców, bo wiemy, że to Oni są najbliższymi osobami dla dziecka.

Produkty, usługi, marki:

Integracja w naszym przedszkolu oznacza:

  • Wspólne przebywanie dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych, nabywanie kompetencji społecznych w ramach życia grupowego, wzajemną inspirację, akceptację i pomoc, budowanie relacji i więzi, tolerancję i otwartość.
  • Stwarzanie przyjaznych i bezpiecznych warunków do najpełniejszego rozwijania potencjału każdego dziecka, podążanie za potrzebami dzieci, kształtowanie umiejętności określania swoich potrzeb oraz zauważania potrzeb drugiego człowieka.
  • Tworzenie wspierającego, pełnego tolerancji środowiska, które aktywizuje rodziców i dzieci do wzajemnej pomocy, bycia razem oraz budowania więzi między dziećmi i rodzinami.

Nasze cele w pracy pedagogicznej:

  • wspieranie rozwoju;
  • samodzielność;
  • odpowiedzialność;
  • wrażliwość na innych;
  • kontakt z innymi;
  • zachowania społeczne;
  • wrażliwość na świat;
  • samoświadomość;
  • umiejętność krytyki;
  • przygotowywanie do szkoły i zdobywanie wiedzy;
  • kreatywność;
  • współpraca z rodzicami.

Wspieranie rozwoju:

  • organizujemy takie otoczenie, aby dzieci mogły realizować swoje cele;
  • tworzymy klimat do realizacji własnych potrzeb przez dzieci;
  • pomagamy dzieciom w takich sytuacjach, kiedy nie potrafią sobie same poradzić.

Samodzielność:

  • nie wyręczamy, zachęcamy do samodzielnego działania, podejmowania samodzielnych decyzji;
  • wspieramy w samodzielnym pokonywaniu trudności.

Odpowiedzialność:

  • dajemy dziecku możliwość spotkania się z konsekwencjami swoich decyzji i działań.

Wrażliwość na innych:

  • pokazujemy co dzieje się z innymi ludźmi, gdy są krzywdzeni;
  • mówimy o swoich uczuciach i zachęcamy dzieci, aby robiły to samo;
  • uczymy dzieci rozpoznawać uczucia, potrzeby swoje i innych osób;
  • słuchamy dzieci i rozmawiamy z nimi.

Kontakt z innymi i umiejętność komunikowania się:

  • uczymy dzieci jasnego formułowania komunikatów i sami staramy się takie dawać;
  • pokazujemy różne sposoby rozwiązywania problemów;
  • gdy przychodzą ze skargami proponujemy żeby porozmawiały o tym najpierw ze sobą.

Wrażliwość na świat:

  • dostarczamy dzieciom wielu różnych bodźców (muzycznych, plastycznych, rozwijających zmysły), stymulując w ten sposób ich rozwój;
  • kiedy dzieci się czymś zachwycają, towarzyszymy im i dajemy tyle czasu, ile potrzebują.

Zachowania społeczne:

  • uczymy akceptowania potrzeb innych np. pokazując te potrzeby i proponując różne rozwiązania;
  • ustalamy wspólnie reguły i dbamy o ich przestrzeganie;
  • stwarzamy dzieciom sytuacje do przyjmowania i odgrywania różnych ról społecznych;
  • namawiamy dzieci, by pomagały innym ludziom;
  • zwracamy się do nich, aby pomagały też nam.

Samoświadomość:

  • nazywamy uczucia dzieci i swoje;
  • zachęcamy dzieci do wyrażania tego, co czują;
  • dużo rozmawiamy z dziećmi  na temat ich własnego ciała;
  • pomagamy dzieciom w odkrywaniu ich własnych możliwości;
  • rozmawiamy z dziećmi o ich prawach;
  • dajemy dzieciom możliwość tworzenia własnych praw.

Umiejętność krytyki:

  • uczymy wyrabiania i wyrażania własnych poglądów;
  • uczymy mówić „nie”;
  • pozwalamy na wybór zadania zgodnie z własnymi upodobaniami.

Zdobywanie wiedzy:

  • organizujemy różnorodne zajęcia;
  • realizujemy zajęcia przewidziane programem;
  • czytamy książki;
  • organizujemy wyjścia do kina, na lekcje muzealne itp.;
  • organizujemy różnorodne zabawy.

Kreatywność:

  • dostarczamy różnorodnych materiałów;
  • stosujemy nowoczesne metody pracy;
  • dajemy wolność w realizacji własnych pomysłów;
  • dostarczamy zabawki i materiały rozbudzające pomysłowość i twórczość dzieci;
  • tworzymy okazje do fantazjowania.
Ilość odsłon: 146