Zgoda na pliki cookie

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookie, aby zapewnić wygodę przeglądania i dostarczać informacje. Przed dalszym korzystaniem z naszej witryny zgadzasz się i akceptujesz naszą Politykę plików cookie i prywatność

STARTWydarzeniaAktualnościDodaj firmęKonkursy

Wizytówka firmy: MIĘDZYNARODOWE PRZEDSZKOLE MISIA PADDINGTONA

Kontakt: MIĘDZYNARODOWE PRZEDSZKOLE MISIA PADDINGTONA
ul. Górska 7 00-740 Warszawa
targeo
tel.22 841 15 72
Galeria:
Opis firmy i działalności:

Jesteśmy przedszkolem dwujęzycznym. Oznacza to, że mniej więcej połowa komunikacji dziecka z nauczycielem odbywa się w języku polskim, połowa – w języku angielskim.

Przedszkole istnieje od 1986 r. Należy do zespołu szkół: Monnet International School, który jako jedyny w Warszawie legitymuje się certyfikatami International Baccalaureate Organization (Organizacji Matury Międzynarodowej) na realizację Primary Years Programme, Middle Years Programme i Diploma Programme. Inaczej mówiąc – obejmujemy międzynarodowym programem IBO uczniów od 3 do 19 roku życia.

Program ten uważany jest za jeden z najlepszych na świecie, jeśli nie najlepszy. Został stworzony w Szwajcarii przez IBO - międzynarodową organizację od 1968 r. zajmującą się edukacją i wychowaniem uczniów od 3 do 19 roku życia.

Zwieńczeniem PYP, MYP i DP jest tzw. matura międzynarodowa. Program ten kładzie nacisk na rozwijanie postaw takich jak: ciekawość badawcza, samodzielność myślenia i samodzielność w ogóle, pewność siebie, odwaga, niezależność opinii, wrażliwość artystyczna, poczucie odpowiedzialności za siebie i innych, aktywność społeczna, empatia, umiejętność pełnienia różnych ról społecznych.

W ciągu roku szkolnego dzieci 3-4-letnie realizują cztery projekty badawcze, dzieci 5-6-letnie analizują zagadnienia z każdego z sześciu obszarów transdyscyplinarnych. Czas trwania jednego projektu to 4-6 tygodni. Obszary: "Kim jesteśmy?" i "Jak wyrażamy siebie?" są obowiązujące dla wszystkich grup wiekowych. Podczas realizacji każdego projektu nauczyciele szczególną wagę przywiązują do tego, by nowe ćwiczenia i zadania bazowały na wiadomościach i umiejętnościach posiadanych już przez dzieci.

Na podstawie tzw. zadania wstępnego, przeprowadzanego na początku każdego projektu badawczego, nauczyciel orientuje się, jaki jest aktualny poziom wiedzy i umiejętności dzieci i na tej podstawie może modyfikować swoje zamierzenia edukacyjne. Działania w ramach każdego projektu kończą się zawsze wykonaniem przez uczniów zadania sumującego, pozwalającego uczniom, nauczycielom i rodzicom ocenić postęp w nauce i rozwój umiejętności.

Bardzo ważny jest udział rodziców w procesie edukacyjnym, są oni zachęcani do aktywności w przygotowaniu zadań wstępnych i sumujących, do wspomagania nauczycieli w realizacji projektu i do udziału w konferencjach: uczeń - rodzice - nauczyciel. Inicjatorem konferencji trójstronnej jest uczeń. To on zgłasza gotowość, by zaprosić swoich bliskich i nauczyciela i opowiedzieć im o swoich przemyśleniach, wrażeniach, trudnościach i radościach przeżywanych w trakcie realizacji danego projektu badawczego.

Projekty badawcze są przygotowywane wspólnie przez cały zespół nauczycieli. Ustalana jest główna idea projektu, ścieżki badawcze, planowane są aktywności, ćwiczenia i zadania dla dzieci na cały okres trwania projektu. Wybierane są 2-3 postawy z profilu ucznia szczególnie rozwijane w ramach projektu. W czasie nauczycielskich spotkań grono nauczycielskie na bieżąco wymienia się uwagami i pomysłami. Po zakończonym projekcie następuje refleksja i podsumowanie pracy przez nauczycieli. Powyższe działania mają na celu rozwijać wszystkie cechy z profilu ucznia.

Dążymy do tego, by absolwent naszego przedszkola miał podejście badacza-odkrywcy, znał swoją wartość, potrafił komunikować się z ludźmi, był opiekuńczy, myślał samodzielnie, był otwarty na wartości innych kultur, szanował swoje zdrowie, potrafił zachować równowagę między pracą i odpoczynkiem, był uczciwy i sprawiedliwy, podchodził odważnie ale i rozważnie do nowych zadań, umiał zdobywać wiedzę i rozumiał powiązania między różnymi dyscyplinami naukowymi.

Tak wyposażony absolwent przedszkola może kontynuować swą edukację w dowolnej placówce: szkole podstawowej realizującej program IB, szkole międzynarodowej, publicznej lub niepublicznej szkole podstawowej realizującej polską podstawę programową. Może też przystąpić do kolejnego etapu edukacji w naszej Prywatnej Szkole Podstawowej nr 95, mieszczącej się tuż obok ul. Górskiej 7 – pod adresem: Stępińska 13.

Przedszkole ma siedzibę w pomieszczeniach zaprojektowanych i wybudowanych jako przedszkole. W lokalu o powierzchni 315 m2 są cztery widne i przestronne sale, wyposażone w edukacyjne kąciki przedmiotowe, pomoce audiowizualne, komputery, instrumenty muzyczne (w tym - pianino), zabawki, książki. Posiada obszerny (700 m2) ogródek z przestrzenią dla edukacyjnego poletka upraw oraz dwiema piaskownicami, zjeżdżalnią i tablicą, a także taras (50 m2), wyposażony w meble, parasole i zabawki z wodą i piaskiem. Dysponuje też kuchnią, co umożliwia serwowanie smacznych i zdrowych posiłków, przygotowywanych na miejscu.

Produkty, usługi, marki:

Na Primary Years Programme składają się projekty badawcze z następujących kręgów tematycznych:

  • Kim jesteśmy?
  • Nasze miejsce w czasie i przestrzeni
  • Jak wyrażamy siebie?
  • Jak jest zorganizowany świat?
  • Jak my jesteśmy zorganizowani?
  • Nasza planeta.
Ilość odsłon: 3864
Powrót: Mokotów > przedszkola