Nowa nawierzchnia i zmieniony przebieg. Odnowiliśmy ścieżkę rowerową wzdłuż al. Jana Pawła II, obejmującą fragment między ulicami Nowolipki i Anielewicza w Śródmieściu. Droga stała się bardziej komfortowa i bezpieczna, a przy okazji wykonaliśmy niewielkie rozpłytowania.
Rowerzyści mają już możliwość korzystania z modernizowanej trasy na Muranowie. Na odcinku między ulicami Nowolipki i Anielewicza stara, nierówna kostka została zastąpiona asfaltem – dziś powszechną nawierzchnią tras rowerowych, która w Warszawie występuje już w 79% przypadków.
Określenie „przebudowa” oznacza, że zmiany dotyczą nie tylko nowego pokrycia. Najważniejsze, że zmodyfikowano przebieg drogi – obecnie większość trasy została odsunięta od chodnika, oddzielona pasem zieleni. Dodatkowo ścieżka została rozszerzona do 2,5 m, co zapewnia wystarczającą przestrzeń zarówno dla rowerzystów, jak i dla pieszych, którzy dotychczas korzystali z bardzo szerokiego chodnika, częściowo schowanego w podcieniach budynku przy ul. Dzielnej 7A.
Ulepszono również geometrię zakrętów łączących rowerowe przejazdy na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ul. Nowolipki. Na tym skrzyżowaniu wymieniono nawierzchnię przejazdu przez al. Jana Pawła II na asfalt, a przejazd przez ul. Dzielną został dodatkowo poszerzony.
W ramach inwestycji przeprowadziliśmy także rozpłytowania, a więcej zieleni pojawiło się w północno-wschodnim i południowo-zachodnim rogu skrzyżowania al. Jana Pawła II z ul. Nowolipki. Dodatkowo, w rejonie ul. Anielewicza, niedaleko stacji Veturilo, wydzielono więcej terenów zielonych.
Mieszkańcy zdecydowali.
Modernizacja tego odcinka drogi rowerowej przy al. Jana Pawła II jest zwycięskim projektem z budżetu obywatelskiego – kolejnym dowodem na rosnące zapotrzebowanie mieszkańców na rozwój infrastruktury rowerowej w Warszawie. Równocześnie trwają przetargi na realizację kolejnych przedsięwzięć z BO, m.in.:
- Postępu – uzupełnienie brakującego fragmentu drogi rowerowej po zachodniej stronie, w rejonie ul. Cybernetyki;
- Powstańców Śląskich – uspokojenie ruchu oraz wprowadzenie „sierżantów rowerowych” (znaki P-27) na drodze serwisowej między Radiową a Wrocławską;
- Fosa/Dolina Służewiecka – budowę łącznika rowerowego;
- Waryńskiego/Pole Mokotowskie – realizację łącznika rowerowego;
- Rosoła/Wesoła – stworzenie kolejnego łącznika rowerowego;
- Sanguszki – wyznaczenie pasa rowerowego kierującego się pod skarpę oraz instalację „sierżantów rowerowych” na jezdni w stronę Wisłostrady.
Plany kolejnych inwestycji.
Poza projektami z budżetu obywatelskiego przygotowujemy także budowę nowej drogi rowerowej po wschodniej stronie al. Jana Pawła II – odcinek między al. „Solidarności” a rondem ONZ, dla którego projekt jest już gotowy. Inwestycja ta otrzymała dofinansowanie z Unii Europejskiej. W planach jest również remont ciągu pieszo-rowerowego na moście Siekierkowskim oraz stworzenie pełnej sieci rowerowych przejazdów na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich z ulicami Wrocławską i Żołnierzy Wyklętych.
Nowe przejazdy rowerowe powstaną także na skrzyżowaniu Doliny Służewieckiej z al. Wilanowską – w tym przypadku wykonawca został już wyłoniony. Szukamy natomiast firmy, która zrealizuje budowę nowej drogi rowerowej wzdłuż al. „Solidarności” i ul. Leszno, między ul. Okopową a al. Jana Pawła II – przetarg został właśnie ogłoszony. Równolegle kontynuujemy prace nad budową trasy wzdłuż ul. Andersa między ulicami Nowolipki a Dawidowskiego, a projekt przedłużenia tej trasy wzdłuż ul. Mickiewicza – od ul. Zajączka do pl. Wilsona – jest już ukończony.
To jeden z artykułów powiązanych z branżą - rowery Śródmieście.