Do 31 stycznia 2025 r. płatnicy są zobowiązani do złożenia dokumentów PIT-11, PIT-R, PIT-8C i PIT-40A/11A za rok 2024.
W formularzach składanych do urzędów skarbowych należy podać dokładne dane, w tym dane rejestracyjne podatników. Należy pamiętać, że przesyłanie informacji z błędnym numerem PESEL lub NIP jest niemożliwe.
Płatnicy muszą także uwzględnić dane dotyczące zwolnień podatkowych, które są oparte na oświadczeniach podatników, takich jak prawo do skorzystania z ulgi dla rodzin 4+. Dokumenty należy przesyłać elektronicznie przy użyciu aktualnych wersji formularzy. Organizacje mogą to zrobić za pośrednictwem swojego konta w e-Urzędzie Skarbowym (e-US), bez potrzeby podpisywania dokumentów.
Termin składania dokumentów.
Zgodnie z obowiązkiem, do 31 stycznia płatnicy składają do urzędów skarbowych formularze PIT-11, PIT-R, PIT-8C oraz PIT-40A/11A. Należy pamiętać o konieczności wpisania poprawnych danych podatników w tych dokumentach.
Prawidłowy numer PESEL/NIP podatnika.
W formularzach przesyłanych do urzędów skarbowych musi znaleźć się prawidłowy numer PESEL lub NIP podatnika. Jest to obowiązek wynikający z przepisów dotyczących ewidencji i identyfikacji podatników i płatników. Błędne wpisanie tych danych może poważnie utrudnić, a w wielu przypadkach uniemożliwić prawidłowe rozliczenie się z podatku za 2024 rok za pomocą usługi Twój e-PIT. Jeśli płatnik przekaże błędne informacje, system nie będzie w stanie wygenerować odpowiedniego zeznania podatkowego dla osoby, której dotyczy zgłoszenie.
Informacje o zwolnieniach podatkowych.
Dokumenty składane przez płatników powinny również zawierać informacje na temat zwolnień podatkowych. Przykładem mogą być ulgi takie jak ulga dla młodych, ulga na powrót, ulga dla pracujących seniorów, a także ulga dla rodzin 4+. Przekazywanie tych informacji jest kluczowe, aby umożliwić podatnikom skorzystanie z przysługujących im ulg podatkowych.
Gdzie znaleźć formularze.
Aktualne wersje formularzy są dostępne na stronie internetowej podatki.gov.pl, w zakładce "Formularze elektroniczne dla płatników". Wersję formularzy można sprawdzić w prawym dolnym rogu każdego dokumentu.
Jak złożyć dokumenty.
Wypełnione dokumenty należy przesłać drogą elektroniczną. Dzięki temu możliwe będzie generowanie zeznań podatkowych w systemie Twój e-PIT, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Organizacje mogą składać dokumenty za pomocą konta w e-Urzędzie Skarbowym (e-US). Platforma e-US umożliwia składanie deklaracji podatkowych online bez konieczności posiadania podpisu kwalifikowanego i bez dodatkowego pełnomocnictwa. Użytkownicy kont organizacji mogą przesyłać m.in. PIT-11, PIT-R oraz PIT-8C.
To jeden z artykułów powiązanych z branżą - biura rachunkowe Targówek.