Piesi mogą już korzystać z nowego przejścia na ul. Ostrobramskiej, które zostało wykonane na skrzyżowaniu z ulicami Poligonową i Grenadierów. Dzięki temu rozwiązaniu, można teraz łatwo i bezpiecznie przedostać się na drugą stronę jezdni, bez konieczności korzystania z kładki. W ramach inwestycji posadzono nowe drzewa i rozbudowano infrastrukturę rowerową. Jednocześnie trwa proces wyboru wykonawcy budowy pochylni na pobliskim Przyczółku Grochowskim, która ułatwi poruszanie się pieszym i rowerzystom między ulicami Ostrobramską i Kinową.
Nowe przejście przez Ostrobramską.
Nowa zebra jest jednym z prawie 100 przejść dla pieszych zrealizowanych w Warszawie w ostatnich latach. Zlokalizowano ją na skrzyżowaniu Ostrobramskiej z Poligonową i Grenadierów. Do tej pory piesi musieli korzystać wyłącznie z kładki, co dla wielu było sporym utrudnieniem. Dzięki przejściu w poziomie jezdni osoby z niepełnosprawnością, starsze, czy rodzice z wózkami mogą teraz wygodnie przekroczyć ulicę.
Zmiany infrastrukturalne.
Wprowadzenie przejścia wiązało się z modyfikacją sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu oraz szeregiem dodatkowych usprawnień. Powstał również nowy przejazd rowerowy, który łączy istniejącą trasę rowerową po południowej stronie Ostrobramskiej z kolejnym przejazdem przez ul. Grenadierów.
Nowa infrastruktura rowerowa poprowadzona została wzdłuż Ostrobramskiej i biegnie w kierunku ul. Białowieskiej, gdzie powstał kolejny przejazd rowerowy. Na przejściach zamontowano oświetlenie oraz detekcję rowerzystów, umożliwiając płynniejszy ruch dzięki automatycznej regulacji świateł.
Wyspy dzielące jezdnie Ostrobramskiej i Poligonowej zostały poszerzone, a na nich zasadzono 9 lip. Remontowi poddano także chodniki, poprawiając komfort użytkowników.
Nowoczesne rozwiązania techniczne.
Przebudowa objęła również instalację chowanych skrzynek elektrycznych pod powierzchnią ziemi, co eliminuje przeszkody i poprawia estetykę otoczenia. Takie rozwiązanie było już stosowane w innych miejscach miasta, takich jak plac Na Rozdrożu.
Pochylnia na Przyczółku Grochowskim.
Kolejnym etapem inwestycji jest budowa pochylni przy węźle Przyczółek Grochowski. Ma ona zastąpić istniejące schody, które są barierą dla osób z ograniczoną mobilnością i rowerzystów. Planowana konstrukcja zapewni ciąg pieszo-rowerowy, który będzie biegł po wewnętrznej stronie łącznicy drogowej, prowadząc aż do ul. Kinowej. Przygotowane wcześniej miejsce na wiadukcie umożliwi włączenie pochylni w istniejącą infrastrukturę.
Harmonogram i koszty.
Do realizacji pochylni zgłosiły się dwie firmy – jedna zaoferowała 7,1 mln zł, a druga 4,2 mln zł. Po wyborze wykonawcy projekt zostanie ukończony w ciągu 24 tygodni od podpisania umowy.
Nowe przejście przez ul. Ostrobramską oraz planowana pochylnia są częścią większego planu poprawy dostępności miejskiej infrastruktury. Zrealizowane i planowane prace obejmują przebudowę chodników, dróg rowerowych oraz peronów przystankowych, co znacząco podnosi komfort poruszania się mieszkańców Warszawy.
To jeden z artykułów powiązanych z branżą - usługi budowlane Praga Południe.