6 listopada, w godzinach 17:30–20:00, w Urzędzie Dzielnicy Warszawa Wawer przy ul. Żegańskiej 1a odbyło się spotkanie pod hasłem "Urząd otwarty na potrzeby mieszkańców".
Gospodarzem wydarzenia był Burmistrz Dzielnicy Wawer, Pan Paweł Michalec, który zorganizował je, aby podkreślić gotowość Urzędu Miasta do współpracy z mieszkańcami oraz innymi instytucjami. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z pełnym zakresem usług oferowanych przez urząd.
Przedstawiono inicjatywy ułatwiające kontakt mieszkańców z urzędem, takie jak:
- Warszawski System Powiadomień,
- rozwój technologii sztucznej inteligencji,
- usprawnienia dla osób z niepełnosprawnościami.
Na przygotowanych stanowiskach mieszkańcy mogli uzyskać szczegółowe informacje. Do ich dyspozycji byli przedstawiciele:
- Stołecznego Centrum Bezpieczeństwa i Warszawa19115,
- Zarządu Dróg Miejskich,
- ZUS,
- Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa,
Oraz kluczowych wydziałów urzędu i jednostek miejskich:
- Wydziału Infrastruktury,
- Wydziału Ochrony Środowiska,
- Wydziału Architektury i Budownictwa,
- Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej,
- Delegatury Biura Administracji i Spraw Obywatelskich,
- Wydziału Inwestycji,
- Wawerskiego Ośrodka Wsparcia,
- Straży Miejskiej,
- Policji.
W specjalnej strefie poświęconej bezpieczeństwu, mieszkańcy mogli spotkać się z przedstawicielami:
- Komisariatu Policji Warszawa Wawer,
- Referatu Komunalnego II, VII Oddziału Terenowego Straży Miejskiej m.st. Warszawy,
- Państwowej Straży Pożarnej m.st. Warszawy,
- Delegatury Stołecznego Centrum Bezpieczeństwa.
Podczas rozmów mieszkańcy poruszali tematy dotyczące bieżących wyzwań w zakresie bezpieczeństwa, w tym metod wyłudzeń stosowanych wobec osób starszych, kradzieży kół i katalizatorów, a także problemów z poruszaniem się po drogach i nieprawidłowym parkowaniem. Mieszkańcy apelowali o częstsze patrole Policji i Straży Miejskiej oraz zgłaszali problem dzików pojawiających się na terenach osiedli.
Na wszystkie pytania udzielano merytorycznych i szczegółowych odpowiedzi. Mieszkańców zachęcano do bieżącego zgłaszania zagrożeń za pośrednictwem numerów alarmowych, przypominając o priorytetach przy interwencjach (najpierw zagrożenia życia i zdrowia, następnie mienia, a potem inne naruszenia). Spotkanie zakończyło się wzajemnymi podziękowaniami i deklaracjami dalszej współpracy.