Zgoda na pliki cookie

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookie, aby zapewnić wygodę przeglądania i dostarczać informacje. Przed dalszym korzystaniem z naszej witryny zgadzasz się i akceptujesz naszą Politykę plików cookie i prywatność

STARTWydarzeniaAktualnościDodaj firmęKonkursy

Wizytówka firmy: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE z ODZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI nr 70

Kontakt: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE z ODZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI nr 70
ul. Rokosowska 2 02-348 Warszawa
targeo
tel.22 822 23 21
Opis firmy i działalności:

Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi Nr 70 usytuowane jest przy ul. Rokosowskiej 2 z dala od miejskiego zgiełku, w starej części Ochoty. Jest przedszkolem z tradycjami pokoleniowymi.

Nasi wychowankowie często nas odwiedzają, a jako dorośli ludzie powierzają nam swoje dzieci. Budynek posiada 4 przestronne, kolorowe sale zaopatrzone w zabawki oraz pomoce dydaktyczne. W salach znajdują się kąciki zainteresowań, które wykorzystywane są do zajęć oraz zabaw spontanicznych organizowanych przez dzieci.

Przedszkole posiada również salę gimnastyczną wyposażoną w sprzęt do terapii Integracji Sensorycznej (SI), gabinet logopedy, rehabilitanta i psychologa. Duży, zielony ogród jest doskonałym miejscem zabaw i obserwacji przyrody w różnych porach roku.

Zapewniamy warunki do wszechstronnego rozwoju dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci w poczuciu akceptacji, tolerancji i bezpieczeństwa. W przedszkolu znajdują się cztery grupy wiekowe dla dzieci od 3 do 6 lat. W placówce organizowane są również grupy integracyjne.

Zadaniem przedszkola jest czuwanie nad prawidłowością rozwoju dziecka, pomoc rodzinie w wychowaniu oraz przygotowanie do rozpoczęcia nauki w szkole.

Produkty, usługi, marki:

Nasze przedszkole jest placówką publiczną, pracującą zgodnie z nową podstawą programową, której celem jest:

  • kształtowanie wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji, budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe,
  • kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek,
  • rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi,
  • stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych,
  • troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych,
  • budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych,
  • wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne,
  • kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej ( do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej,
  • zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.

Nasze przedszkole wpływa na:

  • Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
  • Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywaniu ładu i porządku.
  • Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.
  • Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
  • Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
  • Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
  • Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem.
  • Wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec.
  • Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne.
  • Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.
  • Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń.
  • Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
  • Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
  • Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.
  • Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.

Praca z dziećmi opiera się na:

  • Podstawie Programowej Wychowania Przedszkolnego MEN,
  • Koncepcji Pracy Przedszkola
  • Rocznym Programie Pracy Opiekuńczo Wychowawczo Dydaktycznej przygotowywanym przez Radę Pedagogiczną placówki i realizującym Koncepcję Pracy Przedszkola,”,
  • Program własny „Dbam o zdrowie”
  • Program własny „Sprawne ucho”
  • Programie „Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci”
  • Programie „Dziecięca matematyka. Program przedszkoli, klas zerowych i placówek integracyjnych”
  • Miesięcznych Planach pracy przygotowywanych dla poszczególnych grup przez nauczycieli.

Nauczycielki w pracy z dziećmi wykorzystują elementy następujących metod:

  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
  • Pedagogika zabawy
  • Metoda projektu
  • Drama
  • Sensoplastyka
Ilość odsłon: 78
Powrót: Ochota > przedszkola