Zgoda na pliki cookie

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookie, aby zapewnić wygodę przeglądania i dostarczać informacje. Przed dalszym korzystaniem z naszej witryny zgadzasz się i akceptujesz naszą Politykę plików cookie i prywatność

STARTWydarzeniaAktualnościDodaj firmęKonkursy

Wizytówka firmy: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE nr 250 Akwarelka

Kontakt: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE nr 250 Akwarelka
ul. Kinowa 10 04-019 Warszawa
targeo
tel.22 810 81 88
Opis firmy i działalności:

Przedszkola jest placówką publiczną zlokalizowaną na osiedlu "Waszyngtona" przy ul.Kinowej 10a w Warszawie. Nazwa "Akwarelka" określa plastyczny profil placówki. Organem prowadzącym jest m.st. Warszawa. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Mazowieckie Kuratorium Oświaty. Dyrektorem Przedszkola jest Małgorzata Szałaj.

Do przedszkola uczęszcza 125 dzieci w wieku 3-5 lat podzielonych na pięć grup. Przedszkole mieści się w przestronnym, jednopiętrowym budynku. Sale zabaw są: wielofunkcyjne, dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci w wieku przedszkolnym; dobrze wyposażone i estetyczne.

Przed przedszkolem znajduje się mały parking. Ponadto placówka dysponuje oddzielnym pomieszczeniem umożliwiającym prowadzenie zajęć ruchowych. Tu prowadzone są zajęcia gimnastyczne, zajęcia relaksacyjne oraz zajęcia rytmiki. Walory architektoniczne sali umożliwiają prowadzenie zajęć teatralnych z wykorzystaniem różnych środków plastyczno-malarskich i technik teatralnych. Tu odbywają się imprezy i uroczystości przedszkolne.

Teren wokół przedszkola jest bezpieczny, odległy od hałasu miejskiego. Bliskość Rodzinnych Ogródków Działkowych i Parku Skaryszewskiego stwarza możliwości do częstych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.

Znaczenie wychowania przedszkolnego dla rozwoju współczesnego dziecka. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że pierwsze lata życia dziecka są najważniejsze i decydująco wpływają na rozwój człowieka, który zachodzi w ciągu całego życia.

W programach edukacyjnych adresowanych do małych dzieci podkreśla się, iż właśnie wtedy rozwija się zdolność do nauki. Doświadczenia w tym czasie zdobyte przez dziecko mają istotne znaczenie dla odniesienia w przyszłości sukcesów w szkole.

Bardzo często wśród rodziców istnieje przekonanie, że przedszkole jest instytucją zapewniającą dzieciom tylko opiekę w czasie gdy oni pracują. Tak wielu rodziców nie zdaje sobie sprawy z wartości wychowania przedszkolnego dla dalszego rozwoju dziecka. Współczesne przedszkole stara się najlepiej jak może wspierać rozwój dziecka, traktując dziecko i jego rodziców jak partnerów.

Wychowanie przedszkolne to fundament. Musi on być solidny, gdyż na nim buduje się piętra, czyli poszczególne szczeble edukacyjne.

Małe dziecko w dorosłym życiu będzie takim człowiekiem jakiego ukształtujemy w okresie najwcześniejszego dzieciństwa.

Produkty, usługi, marki:

W przedszkolu realizujemy program:

  • Od przedszkolaka do pierwszaka - autorstwa I. Brody , wyd. WSiP 2016

Ożywienie procesu dydaktyczno-wychowawczego w pracy z grupą zapewnia nam stosowanie metod aktywizujących:

  • "Pedagogiki zabawy "Klanza";
  • metody Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej - polegającej na rozwijaniu logicznego myślenia i kształtowaniu pojęć matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym;
  • metoda Ruchu Rozwijającego - W. Sherborne - cechą charakterystyczną metody jest rozwijanie przez ruch świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego, świadomości przestrzeni i działania w niej oraz dzielenia przestrzeni z innymi i nawiązywania z nimi kontaktu;
  • elementy metody zuchowej A. Kamińskiego.

Co daje dziecku pobyt w przedszkolu?

  • pozwala na nawiązania pierwszych kontaktów społecznych,
  • zapewnia warunki do radosnej zabawy indywidualnej i w zespole dziecięcym,
  • umożliwia poznawanie świata poprze samodzielne badanie, doświadczanie i eksperymentowanie,
  • zapewnia warunki do systematycznego zdobywania nowej wiedzy i umiejętności,
  • stymuluje wszechstronny rozwój dziecka, tworzy odpowiednie warunki sprzyjające indywidualnemu rozwojowi fizycznemu i psychicznemu,
  • rozpoznaje i uwzględnia w podejmowanych działaniach dydaktycznych i wychowawczych tempo rozwoju każdego z wychowanków,
  • sprzyja odkrywaniu zdolności twórczych dziecka,
  • pomaga w rozwijaniu indywidualnych zainteresowań dziecka
Ilość odsłon: 99