Zgoda na pliki cookie

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookie, aby zapewnić wygodę przeglądania i dostarczać informacje. Przed dalszym korzystaniem z naszej witryny zgadzasz się i akceptujesz naszą Politykę plików cookie i prywatność

STARTWydarzeniaAktualnościDodaj firmęKonkursy

Wizytówka firmy: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE nr 440

Kontakt: PUBLICZNE PRZEDSZKOLE nr 440
ul. Latoszki 24 02-998 Warszawa
targeo
tel.22 506 50 37
Opis firmy i działalności:

Nasze przedszkole rozpoczęło swoją działalność 1 września 2019 roku.

Mieścimy się w nowym, przestronnym budynku o dwóch kondygnacjach, mamy duży ogród z placem zabaw i parking. Budynek dostosowany jest do osób niepełnosprawnych. W budynku jest sześć sal przedszkolnych, sala do terapii integracji sensorycznej, sala ruchowo-widowiskowa, gabinet logopedy oraz pomieszczenia administarcyjno-biurowe. Posiadamy profesjonalnie wyposażone zaplecze kuchenne- personel kuchni codziennie przygotowuje posiłki dla dzieci. W pracy wykorzystujemy dostępne pomoce dydaktyczne, urządzenia multimedialne, sprzęt audiowizualny. Oferujemy dzieciom bogatą ofertę zajęć i  doskonałą opiekę, a rodzicom wsparcie, fachową pomoc i profesjonalną współpracę. 

Aby postawa dziecka była twórcza, powinno ono doznawać wielu bogatych różnorodnych przeżyć pobudzających je emocjonalnie i poznawczo. W związku z tym istnieje potrzeba stosowania takich form i metod, które aktywizują dziecko do samodzielnego - twórczego działania oraz urozmaicają proces dydaktyczny. Najbardziej dostępną i atrakcyjną dla dziecka w wieku przedszkolnym drogą do rozwoju jest sztuka w swej muzycznej, plastycznej, teatralnej a także kulinarnej odsłonie.

Zajęcia, które proponujemy naszym wychowankom pozwalają dzieciom wyrazić siebie i swoje emocje, mieć poczucie sprawczości, nabywać umiejętności społeczne, nauczyć się współdziałać w grupie, rozwijać sprawność ruchową i intelektualną. Sztuka, dzięki środkom audiowizualnym, dzięki obrzędowości i magii, a także dzięki integracji w nim różnych form artystycznych, jest miejscem silnych przeżyć i wzruszeń, miejscem odpoczynku, relaksu i oderwania się od rzeczywistości. Ze względu na swój abstrakcyjny charakter sztuka omija kontrolę intelektualną i może być odbierana w sposób czysto emocjonalny. Jest idealnym polem do pracy nawet z najmłodszymi dziećmi.

Produkty, usługi, marki:

Zajęcia dodatkowe:

  • Rytmika - Rytmika to metoda artystyczno-pedagogiczna stworzona przez szwajcarskiego kompozytora i pedagoga Emila Jaques-Dalcrozea, która polega na doświadczaniu i poznawaniu muzyki poprzez ruch, improwizację, a także solfeż. W naszym przedszkolu podstawy metody Jaques-Dalcrozea, przede wszystkim ruch i improwizacja, są stałym elementem spotkań naszych podopiecznych z muzyką, a obok nich praktykowane są także podstawy elementów zaczerpniętych z węgierskiego wychowania muzycznego. Dzieci w trakcie zajęć muzycznych w naszym przedszkolu poznają i śpiewają piosenki dziecięce, ludowe, patriotyczne czy okolicznościowe, wykonują tańce regionalne i narodowe, grają też na instrumentach perkusyjnych. Każdym spotkaniom towarzyszy żywy akompaniament pianina, wysokiej jakości nagrania utworów z repertuaru muzyki klasycznej i rozrywkowej, a także mnóstwo rekwizytów, które pomagają aktywnie słuchać muzyki i ją odbierać. Dzieci poznają kulturę zarówno naszego kraju, jak i całego świata, ale przede wszystkim mają okazję czerpać radość z obcowania z muzyką i jej wspólnego tworzenia. Zajęcia rytmiki to nie tylko śpiew, taniec, rozwijanie wyobraźni, koordynacji czy swoich umiejętności artystycznych i społecznych poprzez muzykowanie, ale przede wszystkim świetna i twórcza zabawa. W każdej grupie zajęcia odbywaja się dwa razy w tygodniu i trwają 30 minut.
  • J.angielski - Zajęcia z j.angielskiego są realizowane w oparciu o program nauczania j. angielskiego w przedszkolu zgodny z Podstawą Programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego. Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym jest włączone w różne działania realizowane w ramach programu wychowania przedszkolnego i dbywa się przede wszystkim w formie zabawy. Nauczyciel tworzy warunki umożliwiające dzieciom osłuchanie się z językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego. Jest to realizowane m.in. poprzez kierowanie do dzieci bardzo prostych poleceń w języku obcym w toku różnych zajęć i zabaw, wspólną lekturę książeczek dla dzieci w języku obcym, włączanie do zajęć rymowanek, prostych wierszyków, piosenek oraz materiałów audiowizualnych w języku obcym. Nauczyciel korzysta z materiałów wydawnictwa Macmillan „Discover with Dex”. Zajęcia odbywają się w każdej grupie 2 razy w tygodniu i trwają 0,5 godz.
  • Zajęcia logopedyczne - Udzielanie pomocy logopedycznej to forma zajęć logopedycznych i cyklicznych konsultacji z rodzicami oraz przekazywanie instrukcji do pracy z dzieckiem w domu i w grupie. O formie udzielanej pomocy decyduje logopeda, biorąc pod uwagę stan potrzeb dziecka oraz możliwości organizacyjne. W zakres opieki logopedycznej w przedszkolu wchodzi diagnozowanie stanu motoryki narządów mowy i stanu artykulacji dzieci, prowadzenie ćwiczeń logopedycznych z dziećmi, u których stwierdzono zaburzenia komunikacji językowej, prowadzenie terapii logopedycznej indywidualnej, w zależności od rozpoznanych potrzeb, wspieranie nauczycieli w działaniach usprawniających aparat mowny dzieci, podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej, współpraca z rodzicami dzieci, którym udzielana jest pomoc logopedyczna w celu włączenia ich w proces terapii ich dziecka i kontynuacji ćwiczeń w domu, konsultacje dla zainteresowanych rodziców;
  • Zajęcia logopedyczne to usprawnianie funkcji warunkujących prawidłowy przebieg nauki mowy i mówienia; stymulowanie procesu nabywania kompetencji i językowych, usuwanie zakłóceń i zaburzeń komunikacji językowej, pomoc w przezwyciężaniu trudności związanych z mówieniem i rozumieniem mowy, prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę.
  • Terapia integracji sensorycznej - to usprawnianie pracy systemów sensorycznych i procesów układu nerwowego, które są bazą do rozwoju takich umiejętności jak pisanie, czytanie, jazda na rowerze i inne. Terapeuta stymuluje zmysły dziecka oraz usprawnia motorykę, motorykę dużą, koordynację wzrokowo-ruchową. Zadaniem terapii jest wyeliminowanie lub ograniczenie nadwrażliwości i podwrażliwości systemów sensorycznych.
  • Zajęcia taneczne MDK nr 8 - Zajęcia taneczne w naszym przedszkolu to zajęcia realizowane w ramach współpracy z Młodzieżowym Domem Kultury nr 8, prowadzone są jeden raz w tygodniu. Są to zabawy o charakterze muzyczno-ruchowym, podczas których dzieci poznają układy taneczne do  utworów muzycznych o zróżnicowanym charakterze-  począwszy od muzyki klasycznej, ludowej po muzykę współczesną. Głównym celem zajęć jest stymulowanie i wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju oraz wyzwalanie aktywności ruchowej poprzez tańce i zabawy przy muzyce oparte na naturalnej potrzebie ruchu. Zajęcia taneczne sprzyjają podnoszeniu sprawności fizycznej, kształtują estetykę i harmonię ruchów, poczucie rytmu. Taniec stwarza dzieciom możliwość odpoczynku psychicznego, regeneracji sił psychicznych i fizycznych, rozwijania postaw wychowawczych, umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami, pozwala wyładować agresję. Taniec angażuje jednocześnie kilka analizatorów: ruch, wzrok, słuch i dotyk. Spełnia także rolę terapeutyczną poprzez maksymalną aktywizację ciała i psychiki dziecka. Zajęcia ruchowe pomagają w opanowaniu nieśmiałości i nerwowości, dodają wiary we własne siły.
Ilość odsłon: 119
Powrót: Wilanów > przedszkola